Ceny Eshopu Profesního projektu jsou viditelné pouze po přihlášení pomocí e-mailu registrovaném v Profesním projektu.

Kärcher

Společnost Alfred Kärcher GmbH & Co. KG lépe známá z kratšího označení a značky Kärcher je celosvětově operující německý rodinný podnik s hlavním sídlem ve württemberském Winnenden, který vyrábí čisticí přístroje, jakož i kompletní čisticí systémy. Světová jednička na trhu pro čisticí techniku dosáhla v roce 2017 s 12 304 zaměstnanci obratu 2,5 miliard euro. Kärcher je se svými 100 společnostmi zastoupen v 60 zemích.

 

Naše hlavní zásady.


Alfred Kärcher – puntičkář a podnikatel


Alfred Kärcher byl jedním z těch vynálezců-podnikatelů, které od začátku industrializace ve velkém zplodilo Bádensko-Württembersko. Seznam zahrnuje taková jména jako Robert Bosch, Gottlieb Daimler nebo hrabě Zeppelin. S velkým nasazením prosadil uskutečnění svých nápadů. V roce 1924 odpromoval tehdy 23-letý Alfred Kärcher na Technické vysoké škole Stuttgart a pracoval nejprve ve firmě svého otce, ze které vyvinul konstrukční kancelář. V roce 1935 založil inženýr Alfred Kärcher svůj vlastní podnik ve Stuttgart-Bad Cannstattu, aby mohl vyrábět vlastní výrobky na úseku tepelné techniky a uvádět je na trh. Alfred Kärcher zkonstruoval a dle vlastního patentu vybudoval mj. i tzv. „Kärcher-pec se solnou lázní“ pro popouštění oceli a tvrzení lehkých kovů v průmyslu.

V roce 1939 se společnost Kärcher přestěhovala do Winnendenu, dosavadního sídla tohoto rodinného podniku. V té době byla také vyráběna zařízení pro vytápění motorů letadel a topení pro letadlové kabiny. Po 2. světové válce se společnost zaměřila na výrobky naléhavé každodenní potřeby: kulaté pece, malé sporáky, ruční vozíky a vleky za traktor.

Vstup do čisticí techniky
Průlom v čisticí technice se Alfredu Kärcherovi podařil v roce 1950 s vyvinutím prvního evropského vysokotlakého čističe s ohřevem (parní otryskávač „DS 350“). Konstrukce ohřevu vody se ukázala tak perspektivní, že ještě dnes tvoří základ všech hořáků.

Jako mnoho jiných objevitelů ani Alfred Kärcher již nezažil globální úspěch své inovace. Když 17. září 1959 zemřel ve věku 58 let, převzala vedení společnosti jeho žena Irene a řídila poměry ve společnosti dalších 30 let. Její děti, Johannes Kärcher a Susanne Zimmermann von Siefart, zodpovídají za rodinný podnik ve druhé generaci.

Internacionalizace
V roce 1962 založila společnost Kärcher svou první zahraniční společnost ve Francii, následovalo Rakousko a Švýcarsko. Internacionalizace pokračovala rychlým teplem. V roce 1975 otevřela společnost Kärcher továrnu v Brazílii; o deset let později má podnik již 16 distribučních společností - mj. v Severní Americe, Africe a Austrálii. V roce 2012 je společnost Kärcher zastupována v 57 zemích vlastními dceřinými společnostmi a v zahraničí dosahuje 85 % veškerého obratu. 40.000 servisních míst ve 190 zemích světa zajišťuje nepřetržitou dodávku výrobků pro zákazníky.

Růst prostřednictvím inovace
V roce 1974, po období diverzifikace, se společnost Kärcher koncentruje na vysokotlaké čištění. V tomto období následuje i změna barvy přístrojů z modré na dnes světově známou kärcherovskou žlutou. V roce společnost Kärcher rozšiřuje spektrum výrobků i na veškerou základní potřebu v oblasti čištění v rámci dopravy a budov. Nabídka se postupně rozšiřuje o vysavače mokrých/suchých nečistot, zametací a podlahové mycí stroje s odsáváním, mycí linky pro vozidla, parní čističe, čisticí prostředky a také zařízení pro recyklaci vody a úpravny pitné vody.

K milníkům historie společnosti Kärcher patří i rok 1984, kdy společnost vyvinula první přenosný vysokotlaký čistič HD 555 profi. Tím vstoupila společnost Kärcher na trh koncových spotřebitelů. V roce 1993 se sortiment výrobků rozšířil i na interiéry. Od té doby Kärcher nabízí také parní čističe a vysavače soukromým domácnostem. V roce 2003 byl na trh uveden světově první, zcela automatizovaný vysávací robot s názvem RoboCleaner RC 3000. V roce 2007 vstoupil Kärcher do zcela nové oblasti - zahradního sortimentu, který zahrnuje čerpadla pro zavlažování, odvodňování, zásobování domácností vodou jakož i rozsáhlé příslušenství.

V roce 1986 zavedla společnost Kärcher coby průkopník do profesionální oblasti technologii válcových kartáčů pro podlahové mycí stroje s odsáváním. Díky rotační trysce, nově vyvinuté v roce 1995, se mohl čisticí účinek vysokotlakých čističů téměř zdvojnásobit. Zachycování prachu u komerčních vysavačů na mokré/suché nečistoty se neustále zlepšuje a v roce 2007 uvedla společnost Kärcher na trh inovativní technologii očištění filtru - Tact. Kromě toho vznikají nové postupy v rámci celosvětových čisticích projektů. Společnost Kärcher zrestaurovala 284 travertinových sloupů okolo náměstí sv. Petra v Římě, a to speciálně k tomu vyvinutou metodou otryskávání. Celkově se jednalo o zrestaurování plochy o velikosti 25.000 m². Od roku 2009 prodává společnost Kärcher vysokotlaké čističe, se kterými můžete při tlaku až 2.500 bar nejen čistit, ale i sanovat fasády a obrušovat beton. Ve stejném roce uvedl Kärcher na trh multifunkční komunální zametací stroj; s dávkovači vody Kärcher oslovil další cílové skupiny.

Kärcher - světová jednička na trhu
Inovace je a zůstává nejdůležitějším faktorem růstu. Jen za rok 2011 předvedla společnost Kärcher na trhu přes 100 nových produktů. Světová jednička na trhu čisticí techniky bude i v budoucnosti vynikat vynalézavostí, špičkovým výkonem a inovativními řešeními problémů.

 

* Testy ukázaly, že při bodovém čištění po dobu 30 sekund při max. tlaku páry s parními čističem Kärcher lze odstranit 99,999 % obalených virů, jako je koronavirus nebo chřipka (s výjimkou viru hepatitidy B), na běžných hladkých tvrdých površích v domácnostech (testovaný zárodek: Modified-Vaccinia-Ankara Virus).

** Při důkladném čištění parním čističem Kärcher bude 99,99 % všech běžných domácích bakterií usmrceno na běžných hladkých tvrdých površích v domácnostech za předpokladu, že rychlost čištění je max. 30 cm/s při max. tlaku páry (testovaný zárodek: Enterococcus hirae).

 

Pro možnost objednání výrobku firmy Kärcher za výhodné ceny pro zdravotníky je nutné se přihlásit, případně zaregistrovat.